Whitianga-Thames-Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Leonie Kas - WaarBenJij.nu Whitianga-Thames-Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Leonie Kas - WaarBenJij.nu

Whitianga-Thames-Rotorua

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leonie

23 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Uiteindelijk ben ik 4 nachten in Whitianga gebleven, de eerste volle dag ben ik de boottour gaan maken waarover ik de vorige keer schreef. Met een speedboot en een man of 10 gingen we richting de Cathedral Cove, de Shakespear Cliff en nog wat andere bekenden plekken. Ik kan erover schrijven maar t gevoel helaas niet overbrengen.. 'T helder blauwe water waar je vanuit de boot vissen in ziet zwemmen, witte stranden, enorme cliffs en allemaal kleine eilandjes, 't geluid van zingende vogels, zulke mooie dingen die je ziet in combinatie met de vriendelijkheid van de mensen maakt 't compleet. Op de terugweg kregen we de kans om te snorkelen, ik moet toegeven dat ik heb getwijfeld om 't water in te springen vanwege 't wat wilde water en de angst voor dieren die je liever niet tegen komt. Uiteindelijk ben ik toch t koude water ingesprongen omdat ik wist dat ik anders spijt zou krijgen..soort zelfchantage ^^ Het was enorm indrukwekkend, alleen met een simpele bril/snorkel kon je al ver kijken en veel vissen zien. Eenmaal aan de kant haalde een vissersboot die vlak naast ons lag een giga zwaardvis uit 't water, was mn getwijfel toch niet helemaal onterecht!
Die dag erna ben ik naar hetzelfde gebied gegaan alleen dan om een wandeling te maken, eerst een pad die bekend is geworden door 't bezoek van Captain Cook en daarna een wandeling door 't subtropisch regenwoud. Bizar wat je op een vrij kleine oppervlakte allemaal kunt tegen komen!!
De afgelopen 2 nachten heb ik in Thames doorgebracht, al was 't volgens mn buurvrouw op camping geen aanrader om naartoe te gaan heb ik hier toch 2 nachtjes geboekt, vanwege de busverbinding moest ik toch via Thames dus de gok was niet groot. Aangekomen in mn hostel (die overigens net zo duur is als mn vorige camping) zat ik met Niels mn kamergenoot te praten toen ik erachter kwam dat ie hartstikke Nederlands is, super tof! Samen met hem en een franse dame heb ik die avond genoten van een Nieuw Zeelandse wijn. De volgende dag zijn Niels en ik naar de gratis wifi zone gegaan om wat dingen uit te zoeken, daarna een bezoekje gebracht aan de supermarkt en toen heerlijke broodjes gemaakt, jumjum!! Na 't eten moest hij zn bus halen en ben ik naar een bergtop gewandeld met uitzicht over de Fifth of Thames en The Coromandel Forest Park.

Vanmiddag ben ik in Rotorua aangekomen, heb net een route gelopen langs een 'Geothermal area' een voorproef op mn plannen voor zondag, dan wil ik namelijk naar 'Te Whakerewarewa' wat 't grootste thermale reservaat van Rotorua is en bestaat 1 groot vulkanisch gebied #avontuuurrtje!

Morgen ga ik naar Tamaki Maori Village, aan de recensies te lezen gaat 't tof worden! Kijk ernaar uit om een betere indruk te krijgen van de oude cultuur, heerlijk om even de toerist uit te hangen!

Erg leuk om jullie reacties te lezen van vorige reisverslagen!!!


  • 23 Januari 2015 - 08:26

    Jan Kas Sr.:

    Je verslag leest weer lekker weg, leuk verhaal.!
    Aan je verhaal merk ik dat je volop van de omgeving, natuur en van de mensen geniet.
    Klinkt geweldig allemaal, wanneer ik je verslag lees zie ik e.e.a. al voor me gebeuren, Leo in het koude water met "gevaarlijke" vissen.
    Je maakt en ziet nu al zoveel terwijl je er pas (alweer!!!!) twee weken op hebt zitten.
    Je doet het geweldig, ben trots op je, blijf genieten maar dat lukt je al aardig!

  • 23 Januari 2015 - 08:56

    Sandra:

    Superleuk nicht! En goed dat je op Facebook post dat je weer wat hebt geschreven want de meldingen ontvang ik niet. Have fun!

  • 23 Januari 2015 - 09:20

    Margriet:

    leuk, leuk, leuk! Wat maak je al veel mee. Het is genieten om je belevenissen te lezen

  • 23 Januari 2015 - 09:45

    Jeanet:

    He Leonie!
    Leuk weer om te lezen! Knijp je jezelf af en toe wel even? Ben stiekem wel een beetje jaloers op je hoor! Heerlijk om gewoon ergens mensen tegen te komen en daarmee te blijven 'plakken' for thee time being! Misschien kom je ze verderop tijdens je reis nog eens tegen in een of ander hostel!
    Geniet van al avonturen, want dat doen wij ook! ;)

  • 23 Januari 2015 - 10:23

    Klaasje:

    kijk in foto boek en reis zo met je mee ,,met mijn foto's van mijn reis ,,, veel plezier ,

  • 23 Januari 2015 - 12:17

    Erika:

    Je verhalen zijn leuk om te lezen!! Heerlijk dat je zo geniet! Have fun !!!

  • 23 Januari 2015 - 13:42

    Irene Kas.:

    Hee Leo.
    Wat een belevenis ,leuk dat je het water bent ingegaan , deze kans moet je nemen.
    Gelukkig dat het zo goed gaat, ik ben het met pa eens, ben echt trots op je hoe je het doet.
    Geniet ervan.

  • 23 Januari 2015 - 14:37

    Hennie:

    Hoi Leonie, leuk verslag weer!
    Heb net op google maps de plaatsen opgezocht die jij noemt in je verslag.
    Zag daar foto's van waar jij nu "rond hangt".
    Wat is het daar mooi! Ik zie je daar zo lopen, en door die foto's en jouw
    verslagen reis ik zo met je mee!

  • 23 Januari 2015 - 14:48

    Tonny Kas:

    Hee die Leonie, je laat ons weer meegenieten met je verslagen. Heerlijk om te lezen, en met een beetje fantasie reizen we met mee. Wat leuk als je andere backpackers ontmoet en samen iets gaat onder nemen. Nog heel veel plezier!! Geniet ervan!!

  • 24 Januari 2015 - 11:28

    Gerda Walet:

    hallo Leonie,
    Wat vind ik het leuk om jouw reis verslagen te lezen, zo geniet ik een beetje mee, blijf dus vooral veel schrijven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Leonie

Actief sinds 02 Jan. 2015
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 8030

Voorgaande reizen:

08 Januari 2015 - 04 April 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: