Whakatane, White Island - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Leonie Kas - WaarBenJij.nu Whakatane, White Island - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Leonie Kas - WaarBenJij.nu

Whakatane, White Island

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leonie

30 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Whakatane

Kia Ora!
Wat een belevenis deze hele trip, ben nu drie weken onderweg en ze vlogen voorbij! Heb er goed aangedaan om 3 maanden te gaan ipv 2.

Na Rotorua ben ik doorgegaan naar Whakatane om White island te bezoeken, helaas is de tour 2 keer gecanceld vanwege de hoge golven op zee. De derde dag ging 't na een hoop getwijfel wel door, helemaal happy dat t eindelijk doorging huppelde ik die ochtend richting de boot. 2 uur varen was 't vooruitzicht, al snel kwamen we een groep dolfijntjes tegen, iedereen op de boot hartstikke hysterisch (waaronder ikzelf)! Omdat de dolfijnen het leuk vinden om in de stroming van de boot te zwemmen gingen we zachtjes varen, al snel hadden we een beste groep om ons heen verzameld. Nadat we de dolfijntjes hadden gezien waren de meeste magen aardig onder de indruk van de golven.. (waaronder weer ikzelf, helaas). Op de heenweg moesten we tegen de golven in, wat dus geen groot succes bleek te zijn. Terug hadden we ze uiteraard mee, iedereen zat een stuk relaxter waardoor we des te meer werden verrast door een golf die de boot vrij ver deed kantelen, de mensen voor mij op een bankje vielen als domino stenen met hun ondertussen doorweekte kleren op de grond, niemand gewond dus ik moet toegeven; twas een prachtig gezicht!! ^^
White Island zelf was te gek om te zien, na wat veiligheidsinstructies (vanwege de risico op aardbevingen, de vulkaan zelf word met allemaal meetapparatuur goed in de gaten gehouden dus dat was geen punt) werden we rondgeleid. Met onze charmante helmpjes en gasmaskers betraden we op t einde de oude fabriek van de mijnwerkers die in 1914 door een uitbarsting allemaal om te leven kwamen. Het was heel dubbel om daar te lopen, aan de ene kant is 't bizar dat je nu de toerist loopt uit te hangen op een plek waar een hoop harde werkers geen ene kans van overleven hadden en andere kant geniet je van waar je bent/loopt en wat je ziet. Op de terugweg ging ik met een paar anderen op een speedbootje een zeeleeuw opzoeken die we hadden gespot, hij was heerlijk aan t duiken, rondjes draaien etc. Heerlijk om dat in 't wild te zien!

Op een andere avond zat ik voor mn tent mn douchespullen op te ruimen toen iemand naar me toe kwam lopen, was t de buurman/jongen-*ietsertussenin* die kwam vragen of ik even een biertje kwam drinken met hem en zn vriendin. Ze hebben me gelijk kennis laten maken met de Nieuw Zeelandse muziek :)

Verder heb ik nog een bergwandeling gemaakt door een Kiwi-reserve, al wist ik dat ze overdag slapen had ik toch de hoop er minstens 1 te spotten maar helaas.. Gelukkig was t uitzicht op de berg een goedmakertje!

Ik vermaak me nog steeds erg goed, soms op rustige momenten verlang ik wel even naar een oud vertrouwd avondje in de stad of om gewoon even gezellig face to face te praten met maatjes! Mn eigen bed zou fijn zijn maar dat kan wachten, dan ga ik toch liever voor mn crèmepjes en douche scrub!

Gisteravond ben ik met wat mensen van 't hostel naar de film 'the imitation game' geweest, geen film om vrolijk van te worden maar zeker een aanrader!

Nu zit ik op de bus te wachten terug naar Rotorua om door te gaan naar Wellington waar ik morgenavond zal aankomen!

Liefs Leo!

(Binnenkort zal ik foto's plaatsen)

  • 30 Januari 2015 - 23:39

    Jan Kas Sr. :

    Een leuk verhaal Leo, echt heel bijzonder wat jij allemaal meemaakt. Je enthousiasme spat van je beschrijving af. Lijkt mij heel dubbel om bij die vulkaan te lopen, zeker als je weet wat daar lang geleden is gebeurd. Duidelijk dat je geen echte zeebenen hebt en je nette beschrijving van je braakmomenten zijn, interessan, had je wel willen zien. Goed teken dat jij je bedje enz. mist maar wees niet bang........ dat bedje en je haarlak(bussen) staan echt nog wel voor je klaar wanneer je trip erop zit. Ga lekker door met genieten van al je belevenissen, ben nu al benieuwd naar je volgende verslag. Toedeledokie en veel plezier!!

  • 31 Januari 2015 - 09:59

    Tonny Kas:

    Yes , zaterdagochtend Leo-time. Heerlijk om weer met je mee te reizen. Toch blij dat ik niet in .die boot zat,hoewel het spotten van dolfijnen heel leuk is. Wist niet wat je met kiwi bedoelde (in ieder geval geen fruit) ,maar blijkt dus een bijna blinde loopvogel te zijn.zegt Marco Polo. Nu ga je dus richtinghet zuiden. Wat zul je daar weer gaan zien? Blijven je volgen. Hier alles. goed,beetje wintersweer af en toe. Ben van de week met je moeder wezen high-teaën bij de postkamer,lekker bijgekletst.(ook over jou natuurlijk). Ga nog heel veel genieten en kijken ui t naar de foto's. Gr uit de marishof.

  • 31 Januari 2015 - 10:15

    Astrid Ter Burg:

    wat is dit heerlijk zegom te lezen !
    T is net of ik een boek aan t lezen ben....kan alleen nog niet verder lezen !!
    Ik wacht dus steeds op je volgende verslag zodat ik heerlijk verder kan !!
    Super om te horen dat je het zo naar je zin hebt !! Maar ook wel weer fijn om te zien dat je ons Nederland ook wel mist !! En natuurlijk je eigen thuis !!
    Maar dat is straks nog weer veel leuker thuis komen !!
    Geniet ervan, want de tijd vliegt , jeeeej alweer 3 weken onderweg!!
    Tot snel !

  • 31 Januari 2015 - 13:48

    Irene Kas:

    Wat een fijn begin van de dag met het lezen van een nw reis verslag.( Tonny en ik zeiden tegen elkaar , het is net of de Libelle op de mat valt.)Gelukkig dat je deze tour op zee toch gemaakt hebt, je twijfelde even omdat
    het al 2 keer eerde was gecanceld.
    Wat indrukwekkend om te lezen wat daar vroeger gebeurt is.
    Maak er een mooie tijd van , en we kijken al weer uit naar een nw reis verslag vanuit Wellington.

  • 01 Februari 2015 - 10:47

    Martin Kas:

    Prachtige verslagen Leo
    Genieten doe je zo te zien wel

  • 07 Februari 2015 - 08:36

    Jan Kas Sr.:

    Je filmpje heb ik net bekeken, wauw, dat ziet er goed uit.

    Dat is een stevige wandeling geweest denk ik??? maar zeker de moeite, had je tasje wel willen dragen daar.
    Leuk muziekje heb je eronder gezet.

  • 07 Februari 2015 - 10:34

    Hennie:

    Hi leonie, net je filmpje gezien. Wat is t allemaal mooi daar zeg!
    En je schrijft het allemaal zo leuk, dat we ons ook echt een beeld kunnen vormen van hoe het daar is.
    Ik kijk al weer uit naar je volgende verslag!
    Groetjes,
    Andries en Hennie

  • 07 Februari 2015 - 13:36

    Irene Kas:

    Wat leuk je filmpje,mooi gedaan.
    Dat was wel even flink wandelen voor je, maar met zo mooi uitzichtig is dat natuurlijk volop genieten.

  • 09 Februari 2015 - 21:58

    Petra Broekhuis:

    Tjoooo Leo!

    Wauw, wat gaaf allemaal!! Ik heb eigenlijk (zeker in vergelijking met jouw avonturen ;-)) helemaal niets boeiends te melden, maar wilde je toch ff laten weten dat ik 't echt heel gaaf vind wat je allemaal uitvreet daar. Ik blijf je volgen hoor!

    Veeeeeeeel plezier! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Whakatane

Leonie

Actief sinds 02 Jan. 2015
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 8034

Voorgaande reizen:

08 Januari 2015 - 04 April 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: