Start zuidereiland - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Leonie Kas - WaarBenJij.nu Start zuidereiland - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Leonie Kas - WaarBenJij.nu

Start zuidereiland

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leonie

14 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Nelson

Alweer 5 weken voorbij gevlogen! Na mn vorige verslag ben ik 5 nachten in Wellington geweest. Hun hoofdstad maar zeker niet hun Amsterdam, een bijzonder creatieve stad. Overal om je heen zie je kunstwerken, de 1 nog vreemder dan de ander maar t droeg zeker bij aan de sfeer. In Wellington kwam je wat meer creatieve mensen tegen, leeeuk! Onmogelijke kleuren haar/ verschillende stijlen, mensen die gewoon lekker zichzelf zijn kwa kleding en gedrag, love it!
Overal waar je komt leer je weer nieuwe mensen kennen, al reis je alleen, ben je het amper. Zo leerde ik in de bus naar Wellington iemand kennen waarmee ik de volgende dag ben opgetrokken (Maud), een gozer die Maud eerder had ontmoet ging ons rondleiden door 'zijn Wellington'. Van tips voor alle goede koffiezaakjes/rondleiding door t museum tot zelfs een rondleiding in de supermarkt langs typisch Nieuw Zeelandse producten.
Veel actieve dingen gedaan in Wellington en tot slot naar het Embassy Theatre geweest voor de film over Stephen Hawkig (aanrader ten top!).
Alleen al wat je meekrijgt van de mensen die je tegenkomt is gewoonweg tof, hoe niet-veroordelend je ook wil zijn, toch heb je (ik..) soms te snel een bepaalde gedachten over een cultuur, echte momenten waarop ik mezelf even op mn vingers tik.
Zoals er vroeger 'dienstplicht' was ben ik een voorstander van 'reisplicht' :p

Na Wellington ben ik met de Ferry weer over de misselijk makende golven richting het zuider eiland gegaan. Met kleine boottochtjes heb ik geen moeite maar dit is helaas niet mijn ding.
Om even een beschrijving te geven van hoe de boot aan t stuiteren was; om vanaf de begane grond op t dek te komen moest je met 2 roltrappen en 2 normale trappen omhoog. Nu kan je je waarschijnlijk wel een aardig schip voorstellen, de deur van buiten naar binnen moest bij het naar binnen lopen met 4 man worden opengehouden vanwege de wind. Eenmaal binnen hoorde je het schip af en toe letterlijk op t water klappen na een flinke golf, met daarna een flinke stroom water op hoogte van t dek, was naast mn misselijkheid wel tof om mee te maken!
Heb me nu wel voorgenomen om vanaf t Zuidereiland terug te vliegen naar t Noordereiland, alles is hier behoorlijk duur behalve 't vliegen, van Christchurch naar Auckland is ongeveer 60 dollar, zo'n 40 euro!

Mn eerste bestemming op het Zuidereiland was Picton, de natuur was er direct veel ruiger, top! In Picton heb ik een wandeling gemaakt waar ik super uitzicht had op de Marlborough Sounds, de totale wandeling was ongeveer 4.5 uur, af en toe even flink klimmen maar over het algemeen goed te doen! En natuurlijk heb ik naast 't wandelen ook nog even op ergens liggen relaxen ^^

Van 10 t/m 13 feb was ik in Marahau, mn tent stond op zo'n 20 meter van het Abel Tasman park. Zodra ik 's morgens mn tent uitkwam had ik uitzicht op de oceaan en de bergen van her AT park (overdag trouwens ook haha), de afgelopen dagen was het overdag een graad of 27 en 's avonds een graadje of 10/11.

Afgelopen week heb ik een avontuurlijke trip gemaakt door het Abel Tasman park, samen met drie anderen en onze gids werden we met de watertaxi ergens op een strand gedropt waarna we een flinke klim maakte naar de top van de berg richting ons startpunt. Eenmaal aangekomen kregen we nog een lunch en een lege beker, 't water uit de bergen was waar we gebruik van konden maken :)
En toen begon mn meeste gave trip tot nu toe, door het water, klimmen over de rotsen/abseilen/van watervallen afglijden en springen van de cliffs, het was te gek! Er staan wat foto's op facebook maar nog niet de meest bijzondere. Die volgen nog, ooit.. (Foto's uploaden etc is een drama hier).
Het park is sowieso erg mooi maar doordat we van de paden gingen en ons tussen prachtige watervallen, rotsen etc. bevonden maakte t nog toffer!

Ik ben nu weer terug in Nelson voor de bus naar Franz Josef, de busrit morgen duurt ruim 9 uur maar schijnt wel 1 van de mooiste te zijn.
Omdat de bussen op het zuidereiland snel vol zitten heb ik voor 19-02 vast de bus naar Wanaka geboekt, daarna zie ik wel weer waar ik terecht kom. Ben blij dat ik niet van te voren mn hele reis heb uitgestippeld!

Hoorde dat 't zelfs in NL op het journaal was dat er in de Golden Bay Area zo'n 200 grienden (kleinere walvissen) zijn gestrand, op de backpackers site die ik volg werden vrijwilligers gezocht om te helpen, heb geprobeerd om er naartoe te gaan maar helaas lukte dit niet vanwege het vervoer, als het OV hier net zo goed zou werken als in NL..!

Volgens mij zijn jullie wel weer aardig op de hoogte!

Het begint steeds normaler te worden om op deze vreemde manier te leven, dat je 's morgens opstaat en vaak geen idee hebt waar je diezelfde nacht slaapt.
Naast alle gekheid van hier vind ik alle berichtjes, appjes, skype contacten etc. wel erg leuk, thnx!

Fijn weekend, liefs!









  • 14 Februari 2015 - 09:22

    Annie:

    Hoi Leo, wat een avonturen beleef jij zeg, geweldig, ik heb het filmpje gezien bij de rotsen, echt super gaaf.........jij ook een heel fijn weekend.

    Liefs Annie

  • 14 Februari 2015 - 10:01

    Jan Kas Sr:

    Wat een leuk reisverslag Leonie, lekker duidelijk.
    Tijdens het lezen zie ik e.e.a. zo voor me, was weer genieten.

    Wat heb je weer leuke dingen gedaan, ik had er graag bij willen zijn (al was het alleen al al om je koppie te zien bij het abseilen en jumpen). En je hebt weer lekker een lange mooie wandeling gemaakt, wat zal je blij zijn met je nieuwe wandelschoenen. (daar zal de nieuwigheid inmiddels al wel van af zijn, goed bezig).
    Zo'n ruige boottocht lijkt me inderdaad wel spannend maar je hebt er, ondanks je zeeziekte, wel van genoten.
    Fijn dat je zo kan genieten van alle nieuwe en mooie ervaringen die je opdoet.
    Je reactie op de verschillende mensen die je tegenkomt is erg leuk en je conclusie die je daar uit trekt is goed en mooi tegelijk.

    Bedankt voor deze update en blijf genieten (dat lukt goed merken we ;) )
    Veel plezier de komende dagen en nu is het wachten op je volgende reisverslag.

    Top Leo!!!!!


  • 14 Februari 2015 - 10:08

    Hennie:

    Ik keek al weer uit naar je volgende verslag, en ik heb weer genoten Leonie!
    Ook van dat filmpje van die trip trouwens!
    Ik zou dat nu niet meer durven hoor, maar ik vindt t helemaal geweldig wat jij allemaal "uitspookt" daar!

    Groetjes van Andries en mij!

  • 14 Februari 2015 - 10:20

    Irene Kas:

    Wat een leuk reisverslag weer,gisteren met skypen weer even lekker bij gepraat .Weer een mooi avontuur en zeker de fotos van het abseilen.Ik mis wel het verhaal van het openbaar toilet( wil je vast niet weten). Maak er een mooie tijd van en we houden contact.


  • 14 Februari 2015 - 13:31

    Gerda:

    hallo Leonie,
    Super om jouw reis verslagen te lezen, zo geniet ik een beetje mee.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Groetjes Gerda

  • 15 Februari 2015 - 12:45

    Geke:

    Hoi Leonie,

    Wat een heerlijk reisverslag weer, was ook een beetje in Nieuw Zeeland. Door je verhalen zie ik veel voor mij en geniet op die manier mee. Behalve natuurlijk van de boottocht. Zou voor mij ook niet goed zijn.
    Ik ben in principe voor je voorstel om een reisplicht in te stellen maar............ tot welke leeftijd. Als het ingevoerd wordt heb ik er dan ook nog iets aan?

    Geniet verder, tijd gaat snel.
    Groeten, Geke

  • 15 Februari 2015 - 22:10

    Daisy:

    Wauw wat een gave reis. Goed om te kezen dat je volop aan het genieten bent! En ik geniet met je mee.
    Veel plezier

  • 16 Februari 2015 - 22:43

    Mara:

    Jaaaaaaaaaaa, een fijn skypegesprek en een mooi reisverslag hebben me weer een kijkje gegeven in jouw leventje. Heerlijk om te zien, te horen en te lezen van je!
    Door o.a. jouw enthousiasme, wil en openheid ben je echt een drive voor de mensen om je heen (althans voor mij zeker). Je inspireert me met je verhalen, over het vertrouwen wat je in mensen mag hebben. Dat je 'alleen' reist, maar met zoveel andere mensen samen.

    Geniet lieve Leo! En ook ik kijk weer uit naar een volgend kijkje in jouw belevenissen.

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson

Leonie

Actief sinds 02 Jan. 2015
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 8038

Voorgaande reizen:

08 Januari 2015 - 04 April 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: