Laatste blog! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Leonie Kas - WaarBenJij.nu Laatste blog! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Leonie Kas - WaarBenJij.nu

Laatste blog!

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leonie

30 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn laatste blog.. De afgelopen (bijna) 3 maanden zijn voorbij gevlogen! Had niet verwacht dit na 3 maanden te kunnen zeggen maar ik ben echt van dit land gaan houden! De mensen/natuur/vrijheid is geweldig, perfecte stranden, oerbossen, besneeuwde bergen, gletsjers etc. zoveel verschillende soorten natuur in 1 land! De mensen lijken hier (zeker in kleinere stadjes/dorpen) niets om grote huizen te geven maar leven hier in hun houten schuurtjes wel op de mooiste plekken!

Na mn laatste blog ben ik nog naar New Playmouth gegaan waar ik een track heb gelopen op de vulkaan 'mount Taranaki'. Het eerste stuk was 3,5 uur klimmen, opzich is klimmen natuurlijk niet vreemd als je een bergwandeling maakt.. Maar dit was zo gigantisch steil dat t op sommige plekken echt even doorbijten was, doodvermoeiend. Het afdalen was t leukste, meestal geen onderhouden wandelpaden of normale afstapjes maar alleen gekleurde palen zodat je ongeveer wist hoe je moest lopen. Zo moest ik onderweg een keer een stuk dalen door me van rotsen te laten zakken, een oude lawine ravage oversteken op handen en voeten omdat het zo steil was dat de losse steentjes en het zand waar je op liep naar al naar beneden gleden, met behulp van ladders afdalen en over keien een rivier oversteken (dat laatste verliep natuurlijk weer erg soepel...).

Op mn volgende bestemming heb ik de Tongariro Alpine Crossing gelopen, een dagtrack van een kleine 20 km door een actief vulkanisch gebied. Deze wandeling verliep me een stuk soepeler en was ronduit verbazingwekkend, wat ik hier gezien heb behoord voor mij zeker tot 1 van de meest indrukwekkende dingen van NZ! 3 actieve vulkanen waarvan mount Ngarahoe 1 van de meest actieve vulkanen ter wereld is, sinds 1839 waren er 63 uitbarstingen (deze vulkaan werd gebruikt in The Lord of the Rings als Oroduin (doemberg)), op de dag van mijn wandeling was de vulkaan onrustig en kwamen er pufjes rook uit wat ik natuurlijk alleen maar mooi vond!
Tijdens de wandeling kwam ik geregeld waarschuwingsborden tegen en vlak voor de top stonden stoplichten die je vertelde of het verstandig is je wandeling af te maken. Ergens aan het einde van de track was er nog een stukje waar je door moest blijven lopen, vanwege vulkanisch onrust werd het sterk afgeraden om stil te blijven staan of pauze te houden. De kans dat er wat gebeurd is natuurlijk heel klein.. echt een super toffe plek!

Daarna ben ik naar Northland gegaan, Whangarei/Paihia (bay of islands)/ Kerikeri en Kahoe, nog wat mooie watervallen bezocht, in Paihia wezen kanoën naar een onbewoond eiland.
In Whangarei me samen met de rest van het gebied klaar gemaakt voor cycloon Pam die voor ons niets meer bleek te zijn dan flink wat regen en wind :) Dat het zo erg meeviel had niemand gedacht toen de tekst 'dodelijke cycloon Pam opweg naar Nieuw Zeeland' op de voorpagina van de krant stond. De bevolking bleef gelukkig wel erg rustig maar nam wel maatregelen, zo werden de picknicktafels bij de plaatselijke supermarkt aan ijzeren kettingen gelegd en waren de mensen in de supermarkten, net als ik, voedsel en water aan het inslaan. Ik zat in het gebied die er juist flink van langs zou krijgen maar uiteindelijk op de 'grote dag' hing mn wasje in de zon te drogen.. Zonder wasknijpers.., dat zegt genoeg :)

Van de week ging ik met iemand naar een wijnproeverij waarna we lekker zijn gaan touren langs allemaal baaien in Northland, tussen Cape Reinga en de bay of Islands. Als ik op zulke mooie plekken ben besef des te meer dat mn trip er bijna opzit en ik nog even keihard moet genieten!

Vrijdagavond vertrek ik alweer naar het vliegveld na in drie maanden tijd op 35 verschillende plaatsen te hebben geslapen, ontzettend veel leuke mensen te hebben leren kennen waarvan ik er zeker met een paar contact blijf houden (een tripje naar Berlijn staat al op de planning), op 1 van de meest vulkanische gebieden ter wereld te hebben gewandeld in Tongariro NP, in mn tent aan de oceaan geslapen te hebben, in het Abel Tasman park een canyon tour te hebben gemaakt (abseilen en van hoge rotsblokken springen), naar een onbewoond eiland te hebben gekanood, ontelbaar veel pelsrobben gezien te hebben, op 1 van de Hauraki Gulf Islands geslapen te hebben die behoren tot de mooiste eilanden ter wereld, veel van de Maori cultuur gezien te hebben, 2 x gesnorkeld te hebben waaronder 1 x met een gigantische groep dolfijnen, door oerbossen/ subtropische regenwouden en over de goudgele stranden te hebben gelopen, door zingende vogeltjes gewekt te zijn, Glowworms gezien te hebben, onwijs enge insecten te hebben ontmoet, in het totaal verwoeste centrum van Christchurch de ellende te hebben gezien, wakker te zijn geworden door een aardbeving, de Milford en Marlborough sounds te hebben bezocht en totaal zo'n ruim 3500 foto's te hebben gemaakt zit mn avontuur er nu na een retourtje NZ met een slordige 46 vlieguren er echt bijna op!!

Ik heb echt onwijs genoten, vooral de periode waarin ik veel op campings verbleef met de Kiwi's en Maori's was een gave tijd! Al zou ik zeker nog een keer terug willen heb ik enorm veel zin om weer naar NL te gaan (word ik niet meer uitgelachen als ik weer eens rechts instap en achter t stuur beland).
Familie en vrienden weer in het echt te kunnen zien/omhelzen & en niet geheel onbelangrijk; mn wit gevlekte en mn oude rakker weer te omhelzen Bobbes en Mylo!

Er waren al wat mensen die al om de vluchtnummers vroegen dus bij dezen; Eerste vlucht is cz336 en 2e vlucht is cz307, op https://nl.flightaware.com je ze volgen!

Heb in ieder geval genoeg mooie foto's en herinneringen om aan terug te denken!

Dikke liefde voor NZ en tot snel!

Ps. Ik zal gelijk wat foto's vanaf mn mobiel plaatsen voor een kleine indruk. Camera foto's krijg ik er nu niet op.

  • 30 Maart 2015 - 08:16

    Sandra:

    Superleuk Leo! Mooi geschreven! Maar fijn je straks weer op Nederlandse bodem te zien hoor!;-) Tot snel! X

  • 30 Maart 2015 - 08:21

    Hennie En Andries:

    Ben meteen weer gaan lezen leonie.
    Geweldig geschreven weer!
    Ik kan zo tussen de regels door lezen hoe je daar geniet/ genoten hebt!
    En je hebt gelijk: wat is het daar mooi!
    Deze ervaring pakt niemand je meer af!
    Maar ik, en anderen met mij, zal ook weer blij zijn als we je weer "gewoon" vast kunnen pakken hoor!
    Andries en ik wensen je alvast een goeie thuisreis!

  • 30 Maart 2015 - 11:12

    Gerda Walet:

    Hallo Leonie,

    Ik heb genoten van je reis verslagen en zal ze gaan missen.
    Geniet nog van je laatste dagen daar.
    Verder wil ik je een fijne en veilige terug reis wensen en ik zie je vast wel eens in Nijkerk.

    Groetjes Gerda.

  • 30 Maart 2015 - 15:00

    Irene:

    Hee Leo.

    Wat heb je veel beleeft de afgelopen 3 mnd, volgens mijn heb je ook wel 3 mnd nodig om thuis alles te vertellen ( gedaan met de rust )
    Maar we kunnen niet wachten om je weer in de armen te sluiten.
    Ook erg leuk om te lezen hoe iedereen op je reisverslagen rageerde, en met je mee reisde.
    Leo, een goede en veilige terug reis en we zien elkaar zondag op Schiphol.


  • 30 Maart 2015 - 16:53

    Jan Kas Sr :

    Hee Leo, was weer een genot om je levendige verslag te lezen.
    Die drie maanden zijn echt omgevlogen maar je hebt duidelijk genoten.
    Fijn dat je straks weer thuis bent en jij je verhalen life aan ons kan vertellen.
    Ben erg benieuwd naar je foto's en verhalen.
    Nou meisje

  • 01 April 2015 - 18:10

    Annie Breunis:

    Hoi Leo, wat een heerlijk verhaal heb je weer geschreven, in gedachten zie ik het allemaal voor me, en wat is de tijd omgevlogen, nog maar 2 nachtjes en dan vlieg je alweer naar huis.
    Ik wens je een hele fijne vlucht, en hoop je snel weer te zien en te spreken, geniet nog even van de laatste dagen.

    Liefs Annie

  • 03 April 2015 - 00:00

    Tonny Kas:

    Zie dat mijn reactie maandag niet aangekomen is,waren wat problemen met onze internet verbinding.is nu opgelost. Was de laatste Libelle die in de bus viel haha. Heb genoten. Op dit moment ben je misschien al aan de terugreis begonnen, wensen je een goede vlucht en zien je heel snel in ons ( nog steeds) koude kikkerlandje. Neem de zon maar mee in je rugtas,haal ik hem zondag wel op. Liefs Tonny en Henk. Eindelijk PAASEITJES!!!!!

  • 03 April 2015 - 00:00

    Tonny Kas:

    Zie dat mijn reactie maandag niet aangekomen is,waren wat problemen met onze internet verbinding.is nu opgelost. Was de laatste Libelle die in de bus viel haha. Heb genoten. Op dit moment ben je misschien al aan de terugreis begonnen, wensen je een goede vlucht en zien je heel snel in ons ( nog steeds) koude kikkerlandje. Neem de zon maar mee in je rugtas,haal ik hem zondag wel op. Liefs Tonny en Henk. Eindelijk PAASEITJES!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Leonie

Actief sinds 02 Jan. 2015
Verslag gelezen: 2443
Totaal aantal bezoekers 8037

Voorgaande reizen:

08 Januari 2015 - 04 April 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: