Auckland en Waiheke - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Leonie Kas - WaarBenJij.nu Auckland en Waiheke - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Leonie Kas - WaarBenJij.nu

Auckland en Waiheke

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leonie

11 Januari 2015 | Nederland, Nijkerk

I'm in New Zealand - Mn reis ging redelijk vlot, vooral de tweede vlucht, heb toen zo lekker geslapen dat ik de drinkronde én de maaltijd heb gemist ^^. Het personeel op de luchthaven in Guangzhou was ronduit verschrikkelijk, onvriendelijk, gewoon weglopen zodra je iets vraagt. Super groot verschil met de mensen hier in Nieuw Zeeland, van verhalen had ik al begrepen dat de inwoners erg vriendelijk zijn maar WAUW!! Op t vliegveld stond ik met een chauffeur te praten die vertelde dat de vrouw in de buskiosk een vriendin van hem is, vervolgens sta ik bij diezelfde vrouw een kaartje te kopen maar omdat ze niet zo snel was, was mn bus alweer vertrokken.. Die beste buschauffeur bedenkt zich niets en rent zn bus in (waar al passagiers zaten te wachten), al roepend dat ik mee moet, hij knalt zn bus aan en alsof t een Ferrari is rijden we achter mn gemiste bus aan, nog mopperent om zn wat trage vriendin. En ja hoor.. Bij de eerstvolgende bushalte begint ie te toeteren en te seinen naar zn collega, met nog een snelle groet kon ik alsnog mn gemiste bus halen, heel bizar!
Terwijl ik dit gedeelte schreef zat ik aan de haven van Auckland van de zon te genieten en raakte ik in gesprek met een vrouw die hier woont, dat is die vriendelijkheid die ik bedoel, niet te moeilijk doen maar gewoon even een praatje maken en nog wat handige tips scoren :)
Vandaag ben ik met de boot naar Waiheke gegaan, een ontzettend mooi eiland!! Vanuit daar heb ik de bus gepakt naar een dorpje met een mooi strand, even wat te eten en drinken gekocht om vervolgens naar mn camping te lopen, een route van bijna drie uur langs t strand en door t bos, halverwege was ik natuurlijk weer de weg kwijt waardoor ik verschrikkelijk ben omgelopen, na wat gezocht te hebben heb ik de weg aan mensen gevraagd die in hun tuin zaten, weer super vriendelijk! De man van t gezin ging mn fles water vullen en de vrouw kwam met een plattegrond aangezet, super tof! Ze zeiden zelfs dat als ik t niet kon vinden ik terug mocht komen om op de logeerkamer te slapen. Een vermoeiende route, dat zeker! Heuvel op, heuvel af, af toe onder een omgevallen boom door zien te komen of juist op iets te moeten klimmen maar zeker de moeite waard!! Ik ga nu lekker mn tentje opzetten, even douchen en uitrusten! Liefs

  • 11 Januari 2015 - 07:39

    Chantal (attent):

    Nu al het gevoel dat ik het bijna zelf mee maak! Super tof! Genieten!

  • 11 Januari 2015 - 07:45

    Erika:

    Klinkt nu al als avontuur! Super stoer Leonie! pas goed op jezelf en geniet! groetjes!!!

  • 11 Januari 2015 - 09:14

    Annie Breunis:

    Ik geniet nu al van het verslag van je avontuur, alsof ik er zelf bij ben, liefs en groetjes.

  • 11 Januari 2015 - 09:50

    Chantal :

    Echt super leuk om te lezen wat je nu al hebt meegemaakt.
    Super vette ervaring meis.
    Echt grappig dat van die buschauffeur zo maak je nog eens wat mee
    Dat zie ik hier in Nederland niet gebeuren.
    Ik wacht je volgende verhaal wel weer af
    Have fun daar xxx

  • 11 Januari 2015 - 10:15

    Teunis En Klaasje:

    ach,, genieten ,dat doe je daar wel ,nu al begonnen , schrijf een boek ,want over twee maanden geniet nog ,en over drie ook

  • 11 Januari 2015 - 10:18

    Ieren Kas:

    Wat super om het allemaal te lezen,en wat zijn de mensen daar behulpzaam.Wat ga jij een geweldige tijd krijgen in NZ.Leo pas goed op je zelf en we kijken alweer naar je volgende mail uit. En een poot van Bobby en Maylo.

  • 11 Januari 2015 - 10:19

    Jan Kas Sr :

    Leuk verhaal Leo, ik zie de omgeving al voor me in je omschrijving. Fijn dat de mensen zo vriendelijk zijn, dat klopte dus wel. Aan je bericht kan ik zien dat je het reuze naar je zin hebt. Wanneer ik je verhaal lees zie ik in gedachten een Hobbit met wandelschoenen en een rugzak voor me die door het bos aan het klauteren is ;). Fijn dat het goed gaat en blijf genieten. Tot je volgende verslag.

  • 11 Januari 2015 - 10:19

    Gerda Walet:

    hallo Leonie,
    Ik heb genoten van je verslag. Dat jij een ronde eten drinken mist moest ik toch ff lachen, dat vind ik nu echt niks voor jou

  • 11 Januari 2015 - 10:20

    Tonny Kad:

    Wat een leuk verslag,of we er zelf lopen. Ik begrijp dat je je wandelschoenen nu goed ingelopen hebt. En wat een aardige mensen ben je al tegengekomen,lijkt me daar allemaal heel relax te gaan. Van het uitzicht en de kleuren op de foto word je al heel ontspannen, denk ik. Geniet en kijk nu al uit naar je volgende verslag. Gr van ons.

  • 11 Januari 2015 - 11:07

    Sandra:

    Hoi Leo, fijn dat je geniet! Wat een lieve mensen, klinkt geweldig! X Groetjes San

  • 11 Januari 2015 - 13:56

    Kirsten:

    Super gaaf! ! En wat schrijf je leuk. Echt het idee dat ik er zelf bij ben!! Have fun daar!! Xxx thomas en kirsten

  • 14 Januari 2015 - 16:25

    Lin:

    Lieve Leo
    Wat een heerlijk verslag. We leven lekker mee met je. Kus jofel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijkerk

Leonie

Actief sinds 02 Jan. 2015
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 8043

Voorgaande reizen:

08 Januari 2015 - 04 April 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: