Coromandel, whitianga - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Leonie Kas - WaarBenJij.nu Coromandel, whitianga - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Leonie Kas - WaarBenJij.nu

Coromandel, whitianga

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leonie

17 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Whitianga

Verhaaltje 2; waar zal ik eens beginnen? Bij de 'wauw' momenten, mn blunders of 't feit dat ik mn REISGIDS KWIJT BEN?! *die frustratie moest er even uit*.
Mn vorige verslag stuurde ik vanaf Waiheke, inmiddels ben ik weer een dag in Auckland geweest om door te gaan naar Coromandel, in Auckland zat ik in Hostel aan de rand van 't Albert park. In 't hostel heb ik Johan leren kennen, komt uit Duitsland en was net in NZ aangekomen, met haar heb ik 's avonds een rondje door Auckland gelopen wat vooral kwa temperatuur even heel lekker was! De volgende morgen om 8.45 vertrok mn boot naar Coromandel, de boottocht was net als de busrit naar 't dorp weer erg mooi. Aangekomen in Coromandel Town had ik even een klein baal momentje, als je Coromandel op google intikt zie je een paradijsje en dát had ik me dus voorgesteld, al mocht ik nog niet klagen.. Op een uurtje lopen was een een enorm mooi strand met erachter een net zo mooi bos. Maargoed.. 'Coromandel TOWN' dan verwacht je op z'n minst 1 gezellige kroeg, dus ik me na een stranddag lekker gedoucht en eens weer eens wat opgedoft om met mn inmiddels bijgekleurde koppie richting de kroeg te gaan, vol zin in een lekker koud drankje stond ik daar voor de deur en wat blijkt? Is ie op vrijdagavond gesloten!! Het voordeel; dat drankje heb ik dus nog te goed! :)
Vandaag ben ik met de bus naar Whitianga gegaan, door de bergen/dichtbegroeid bos, wauwie! Morgen ga ik deze tour maken http://m.oceanleopardtours.co.nz/tours1.html, langs de bekende Cathedral Cove, waar the chronicle of narnia is opgenomen.
Vandaag ben ik aan mn tweede tube zonnebrand begonnen, mn witte huid heeft 't zelfs met factor 50 nog erg zwaar, als verkleuren mn benen eindelijk weer eens! (Na een week Italië met Ellen en Sas werd er nog aan me gevraagd of ik nog op vakantie ging vanwege mn witte benen^^).
Het weer is elke dag zo'n 26/27 graden, morgen zelfs 29! Vannacht heb ik door de zware regen kunnen controleren dat mn tent écht waterdicht is, fijn!

Oja, had ik al verteld dat toen ik - helemaal bezweet en nog net niet uitgehongerd van 't omlopen - in Waiheke aankwam even op de grond ging zitten om douchespullen te pakken ik binnen no-time werd begroet door een local met een bord patat/aardappeltjes en bacon?! Zo lief!

  • 17 Januari 2015 - 09:08

    Geke:

    Hey Leonie, goed om weer een verslag te lezen. Fijn dat (bijna) alles goed gaat, een kroeg dicht op de vrijdagavond, klinkt mij als bijzonder. Je tent is zo te lezen geslaagd voor de proeve van bekwaamheid! En op de Facebook foto zie je er heel goed uit, lekker gekleurd. Kijk uit naar het voldoende verslag. Veel plezier. Geke

  • 17 Januari 2015 - 09:54

    Jan Kas Sr:

    Leuk verslag Leo, wat een verschil met het weer hier (vanmorgen ijs op de ruiten). Mooi die trip die je gaat maken, ziet er geweldig uit. veel plezier en blijf genieten.

  • 17 Januari 2015 - 10:21

    Tonny Kas:

    Heerlijk op zaterdagochtend,wakker worden-kopje koffie-en dan ook nog een leuk verslag van jou. Klinkt allemaal weer fantastisch.en wat ben je al bruin,niet te geloven! Ga lekker verder genieten,leuk weer wat van je gehoord en gezien te hebben. Hier is alles oké. Oja, men moest ijs van de auto's krabben,reken het verschil van temperatuur maar uit. Gr van ons.

  • 17 Januari 2015 - 11:31

    Klaasje En Teus. V Esveld:

    geniet ,, kun je nog jaren op teren. ,doe ik ook nog altijd ,,en met jou verslag word het weer eer levendig , ogen dicht en zie het zo voor mijn ,, pas op je zelf , en geniet

  • 17 Januari 2015 - 12:04

    Sandra:

    Tjonge wat klinkt dat allemaal toch heerlijk! Maar echt ... Johan een zij? En ach die witte benen, dat gaat nooit meer over hoor, familieprobleempje.. ;-) En wat een gluk met al die lieve locals daar! Genieten!X

  • 17 Januari 2015 - 13:20

    Hennie:

    Wat leuk weer een verslag van je te lezen!
    Je ziet er goed uit, en wat een mooie foto's van die schitterende omgeving!
    Je schrijft t ook zo leuk, dat we t zo voor ons zien.
    Ben nu al benieuwd naar je volgende foto's en verslag!

    Groetjes!

  • 17 Januari 2015 - 13:33

    Jeanet En GW:

    Hey buuf!

    Dat ziet er allemaal heerlijk uit! Lekker hoor, vol gas genieten! En wat fijn dat iedereen zo hartelijk is, zo waardevol! Pay it forward!
    Ga door met genieten! We kijken uit naar je volgende avontuur!
    Liefs

  • 17 Januari 2015 - 14:25

    Irene.:

    Gezellig om weer zo leuk reis verslag van je te lezen, en gelukkig heb je het goed naar je zin.Leuk dat we je zaterdag weer even hebben gesproken.Wat ben je dan weer even dichtbij.Leo geniet van alles wat je ziet en tot de volgende mail en skyp.

  • 17 Januari 2015 - 18:58

    Thea:

    Wat een leuk verslag Leo!!!!!

  • 18 Januari 2015 - 10:38

    Sander En Barry :

    Hey Leo! Wat klinkt dat goed allemaal!! En wat een aardige local's. En die temperaturen! Heerlijk!! Wij gaan hier de winter in komende week. We blijven je volgen! Liefs uit Harderwijk

  • 21 Januari 2015 - 00:18

    Mara:

    Lieffie, heerlijk om van je te lezen. Het was fijn je even gezien en gesproken te hebben, dat doet me goed! Geniet in volle teugen! Ik kijk uit naar een volgend reisverslag of skypegesprek. Een hele dikke kus en een knuffel

  • 23 Januari 2015 - 11:50

    Emma:

    Oooh Leo, ik had nog een verhaaltje in te lezen maar .... wat een zalig verslag weer! Naast ons snapchat/whatsapp/skype/facebook en snapchatskype contact ben ik nu volgens mij aardig op de hoogte ;). Blijf genieten en houd ons op de hooogte :)!

    Liefs,
    Emma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Whitianga

Leonie

Actief sinds 02 Jan. 2015
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 8043

Voorgaande reizen:

08 Januari 2015 - 04 April 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: